15 põhjust, miks sõita jalgrattaga
Siiri Lelumees
Pedaalimine sobib suurepäraselt kaalu langetamiseks. | Shutterstock

Sügis läheneb ja paljud meist hakkavad suveasju vaikselt ära panema. Pakume 15 põhjust, miks jalgratast võimalikult kaua ka sügisel kasutuses hoida.

Jalgrattasõidul on mitu tervislikku tahku, ja mis eriti tore – see sobib igas vanuses inimesele, eeldusel et ta suudab hoida tasakaalu ja tunneb liikluseeskirja.

Muidugi tuleks jälgida, et end üle ei pingutaks ning et jalgratas oleks täpselt õigesse mõõtu sätitud. Sadul tuleks kohandada oma jalgade pikkuse järgi. Väljasirutatud asendis peab jalg olema põlvest veidi kõverdatud. Põlvedel peab olema mugav ja need peaksid liikuma pehmelt.

Mõnusat väntamist!

1. Jalgrattasõit paneb vere hoogsalt ringi käima, see omakorda aitab suurendada keskendumisvõimet. Miks? Sest aju saab rohkem verd ja energiat.

2. Vändates kasvatad lihaseid ja arendad tasakaalu.

3. Pedaalimine paneb vere jalgades käima. Nõnda paraneb nii veenide kui ka arterite verevarustus – see on eriti oluline veenilaiendite korral.

4. Mida rohkem oma kaherattalist sõpra tallad, seda tugevamaks muutub sinu süda ja seda väiksem on südame-veresoonkonnahaiguste risk. Lisaks leevendab see südame-veresoonkonnahaiguste kulgu ja loomulikult parandab südametalitlust.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Kodutohter.

Artikli märksõnad