Miks tekib kevadväsimus?
Kodutohter
Shutterstock

Pimeda aja taandumisega ja päikesevalguse suurenemisega hakkab meie keha tootma üha rohkem melatoniini asemel serotoniini. Need hormonaalsed muutused võivad aga kehale ja vaimule kurnavalt mõjuda – tekkida võivad unehäired, väsimus ja stress. 

Tuleb silmas pidada ka seda, et äsja viirushaiguste hooajal läbi põetud nakkused on immuunsüsteemi nõrgestatud. Kahjuks pole meie kliimas ka toidulaud talvisel perioodil nii vitamiinirikas kui meie organism vajaks.
Kui täiskasvanute puhul ilmneb märke väsimusest juba varem, siis laste puhul märkame kevadväsimuse tunnuseid eelkõige aprillist.

 

Liigu ja söö vitamiinirikast toitu
 

Kui tunned väsimust ja viirushaiguste sümptomid ei taha kuidagi taanduda, tuleks eelkõige vaadata üle oma elustiil. Jälgi, kas tarbitav toit sisaldab vajalikke vitamiine ja mineraalaineid. Kindlasti ei tohiks ära unustada vedeliku tarbimist ja regulaarset liikumist värskes õhus. Hea oleks tegeleda südamelähedaste hobidega, mis toidavad nii vaimu kui ka keha.

 

Vajadusel võta vitamiine
 

Vitamiinidest on üheks olulisimaks D-vitamiin, mida peaks kogu pimeda talve vältel tarbima. Viirushaiguse seljatamisel tulevad kasuks ka C-vitamiini kuur ja looduslikud immuunsüsteemi tugevdajad, nagu probiootikumid, must leedripuu, sipelgapuu koor ja greibiseemneekstrakt.

Vaimset pinget ja stressi tundavad inimesed, sealhulgas ka kooliõpilased, võivad võtta lisaks ka B-grupi vitamiine ja magneesiumi. Need toetavad närvisüsteemi ja aitavad unetuse korral. Kergemate vaevuste korral võib juua õhtul rahustavaid taimeteesid. Kui kurnatust on tunda ka päeval, sobivad kasutamiseks toniseerivaid aineid nagu ženzenni ja Q-10’t sisaldavad preparaadid.

 

Lastel on vaja head und
 

Vanematel tuleb tähele panna ja märgata lapse esimesi väsimuse ja stressi tundemärke ning keskendumise probleeme võimalikult varakult, sest lapsed ise ei oska seda kurta. Siinkohal on kõige tähtsamaks hea uni, et hommikul rõõmsalt ärgata ja päeval erksal meelel tegutseda. Parema une tagamiseks võib anda õhtuti lastele melissiteed või sobivas doosis magneesiumi. Haigestumiste korral võib turgutada immuunsüsteemi punase päevakübara, C-vitamiini ja probiootikumidega.

Allikas: farmatseut Helle Saad

Sarnased artiklid