10 asja sinu menüüs, mis aitavad kaalu kaotada
kodus.ee
selles on väga vähe kaloreid ja piisavalt kiudaineid, et tekitada täiskõhutunne. | Shutterstock

Kui tahad kaalu kaotada, lülita oma menüüsse need toiduained!

1. Muna

Munad sisaldavad palju vitamiine, on proteiinirikkad ja sisaldavad vajalikke rasvu. Munad täidavad hästi kõhtu, kuid ei too ebavajalikke lisakaloreid - lausa vastupidi, peaks aitama kõhurasva hävitada! Võta snitti kaalu jälgivatest staaridest, kes on suured munatoitude fännid - vaata, millised munatoitusid staarid eelistavad.

2.  Kaunviljad

Rohelised herned sisaldavad rikkalikult mineraalaineid: kaaliumi, kaltsiumi, fosforit, magneesiumit, rauda, naatriumi ja joodi. Vitamiinidest sisaldavad herned C-, B- ja G-rühma vitamiine. Lisaks on neis karotiini ja asendamatuid aminohappeid. Igati kasulikud meie toidulaual, loe ka lisa selle kohta, kuidas herneid oma aias kasvatada!

Samuti võiks oad menüüsse võtta, loe aedoa kasulikkusest ja vaata maitsvaid retsepte. Vaata meie maitsvaid retsepte põldubadest.

3. Kohv

Kohv ergutab närvisüsteemi ja ainevahetust, tõstab vererõhku. Aga ikka ilma suhkru ja kooreta, eks! Vaata, milline kohvijook sind iseloomustab.

4. Greip

See C-vitamiini pomm on ka tõeline rasvatapja! Punased ja roosad greibid on head beetakaroteeni pommid ehk haigustega võitlevad vitamiiniallikad. Roosas greibis on lükopeeni, mis kaitseb rakumembraane ja võib aidata ennetada kasvajate kasvu, eriti eesnäärmekasvaja puhul. Muidugi ei maksa seda puuvilja ohjeldamatult süüa. 

5.  Mandlid

Loe siit, kuidas mandlid aitavad kaalu kaotada!

6. Vesi

Anna oma kehale igapäevaselt korralikult juua ja võid ka 63selt välja näga nagu 26 - nagu Christie Brinkley. Klaas vett umbes pool tundi enne sööki täidab kõhtu, vähendab isu ning kiirendab ainevahetust.

7.  Tšilli

Vitamiinirohke tõsine rasvatapja, mida võid isegi pisikeses koduaias või rõdul kasvatada! Tema saladuseks on suur kapsaitsiinisisaldus, just see kiirendab ainevahetust ja aitab kaloreid põletada.

8. Pett

Kõige suurem on loomulikult peti veesisaldus (91–92%). Peti veerikkus lubab teda edukalt pruukida nii organismi veetasakaalu hoidmiseks kui ka lihtsalt kiireks janukustutajaks. Hapendatud pett sisaldab inimorganismi jaoks kõrge bioväärtusega täisväärtuslikke piimavalke. Petis on kaaliumi ning magneesiumi, lisaks sisaldab pett rohkesti inimorganismile vajalikku letsitiini. Ent seejuures annab pett vähe kaloreid - klaasitäis petti annab umbes 60–70 kilokalorit.

9. Basiilik

Basiilik pole mitte ainult hästi lõhnav ja dekoratiivne, vaid ülimalt kasulik taim. Vaata, kuidas basiiliku abil kaalu kaotada.

10. Kodujuust

Kõik kodujuustud on pehmed ja suhteliselt veerikkad, nende niiskusprotsent küünib ligi 80%-ni. Kodujuust on valgurohke, tema tüüpiline rasvasisaldus on 0–9%. 

Sarnased artiklid