Pilates taastab terve ja valutu keha - minu esimene treening!

Sisuturundus
Pilates taastab kontrolli sinu keha üle
Pilates taastab kontrolli sinu keha üle | Pilates Stuudio

Pilates on individuaalne lähenemine, millega tagada enda keha heaolu ning leevendada paljusid levinud terviseprobleeme. Katsetasin ka ise pilatese võlusid.

Mis on pilates? Tegemist on juba 20. sajandi algusest pärineva treeningsüsteemiga, mis parandab terve keha heaolu. Seejuures kasutatakse erinevaid treeningmasinaid, et saavutada keha üle parem kontroll. See on nii keskendumist, hingamist kui ka lihaskonda arendav treening, mis aitab paljude vaevuste vastu.

pulk.jpg

Pilatese harjutus
Pilatese harjutus
Pilates Stuudio

Pilates on mõeldud kõigile, sest see on väga individuaalne lähenemine ning treener aitab saavutada kontrolli sinu enese keha üle. Sellest on kasu paljudele, sest pilates aitab nii rühi- ja seljaprobleemidega kui ka teistest tervisehädadest taastumisel.

Minu hommik pilateses: 

Minu tänane hommik algas väga huvitavalt ja teistmoodi, nimelt pilatese proovitreeninguga. See on iseäralik juba seetõttu, et ma ei ole spordiinimene – mulle ei meeldi aeroobika, jõusaalid jne. Joogatrennis olen mõned korrad käinud, kuid see osutus mulle pigem ebameeldivaks. Seega oli huvitav, mida küll pilates suudab pakkuda.

treeningsaal.jpg

Treeningsaal
Treeningsaal
Pilates Stuudio

Jah, olin ärev ja uudishimulik ja samas ka murelik, et kas ma ikka pean trennis vastu. Pilates Stuudio uksest sisse astudes võttis mind vastu rõõmus pilatese treener Kathy Uhtjärv ise. Esmane kontakt inimesega on mulle alati ülioluline ning mul oli rõõm sellest, et Kathy on üliarmas ja põhjalik treener, kelle ees lähevad igasugused hirmud meelest.

Kathy on oma ala täielik proff. Ta tabas juba mõne minutiga ära, milline kehapool on domineerivam ning millise kehaosaga tuleb rohkem tööd teha. Kuna ma olen paremakäeline, siis on minu keha parem pool arenenum. Tänu sellele on see ka suuremat koormust saanud (parem põlv ragiseb) ning mu vasakut kehapoolt on vaja turgutada, ehk sellele rohkem tööd anda.

jalavenitus.jpg

pilates, venitus
Paremale kehapoolele oli vaja rohkem tööd anda
Toimetus

Pilateses oli minu jaoks kõige raskem teha harjutusi ning samal ajal õigesti sisse ja välja hingata. Hingata me oskame ju kõik, aga kuidas on õige ja kehale hea hingamine? Sellele me ju ei mõtle. Panin enda juures tähele seda, et kui harjutuses tuli sisse mingi lihaspinge (uus asend, milles mu keha pole harjunud olema) siis hoidsin automaatselt hinge kinni. Õppisin veast ja pöörasin hingamisele rohkem tähelepanu.

Pilates õpetab peale hingamise õiget kehaasendit, et meie luud ja liigesed oleksid õiges asendis. Trenn arendab koordinatsiooni, rühti ja painduvust. Saan öelda, et oma uudsesse ehk siis õigesse asendisse panemine oli väga harjumatu ja võõras tunne!

Õpetussõnu pilatese proovijale? Pilatest tehes tuleb olla kohal – just siin ja praegu! Vastasel juhul neid harjutusi ära ei tee ja isegi kui teed, siis kindlasti mitte õigesti. Tuleb rahulikult mõelda ja siis harjutus sooritada. Veel meeldis mulle trennis see, et kuhugile kiiret ei ole. Kõike teed omas rahulikus tempos, hingad rahulikult sisse ja välja ja oled vaimselt kohal.

istukil.jpg

pilates, harjutused, venitus
Harjutused hõlmasid tervet keha (ja vaimu)
Toimetus

See protsess on kui keha ja energia puhastumine. Tunned, et kõik lihased on lahti, oled hästi nõtke, kuskilt midagi ei tiri ega pitsita. Ma ei tea peale pilatest teist sellist trenni, kus sa hakkad aru saama oma keha omadustest – kuidas mingi osa liigub. Läbi pilatese saad oma kehaga sõbraks ja hakkad oma keha armastama!

Pilatest võivad teha ükskõik kui vanad ja ükskõik, mis kaalus inimesed. Tõsi, see ei ole trenn, kus käid mõned korrad ja 10kg on lupsti läinud (sellist trenni pole olemas!). Pilatese trenn õpetab eeskätt vabanema kehapingetest. Harjutused on seejuures liigesesõbralikud ning trenn ise nõuab järjepidevust ja aega.

Ka see on väga individuaalne, kas minna trenni hommikul, õhtul või lõuna ajal. Ma tean enda puhul, et hommikuti olen täiesti kange ja paindumatu, mistõttu mõjuks õhtupoolne trenn kehale lõõgastavalt

sirutus.jpg

Sujuvad venitused treeningu lõpus vabastasid kõikidest lihaspingetest
Sujuvad venitused treeningu lõpus vabastasid kõikidest lihaspingetest
Toimetus

Järgmisel päeal tundsin, et olin tõepoolest seljalihaseid treeninud. Ja pole ka ime, sest regulaarset sporti ma ju ei tee. Eks keha ehmatas ära, kui ma sundisin tal olema „uudses“, kuid õiges asendis.

Pilatest soovitatakse ka taastumiseks, et end mõnest haigusest või traumast ravida. Kuid minu küsimus on see, et kas me peame üldse traumat ootama? Sest pingeid, valusid, ebamugavustunnet ja ragisevaid liigeseid märkame juba varem. Hilisemate jamade ennetamiseks ning oma elukvaliteedi parandamiseks hakkame parem juba täna oma keha eest hoolitsema – ja su keha tänab sind!

Näita sinagi oma kehale, et hoolid ja tule pilatesesse. Rohkem infot siit:                                                        

Kathy Uhtjärve pilates                                                         

Facebook                                                         

Artikli märksõnad