20 kiiret rasvapõletamise nõksu
Kodutohter
Vedelikupuudus võib panna su keha arvama, et ta on näljane. | Shutterstock

Talvisel ajal muutub elu aina tubasemaks. Et rasvavarud liiga suureks ei paisuks, järgi neid lihtsaid ja nutikaid nõkse, mille abil saad rohkem kaloreid põletada.

1. Söö päevas kuus väikest einet

Iga nelja kuni kuue tunni tagant põske pistetud amps aitab sul ainevahetust tõhusalt töös hoida.

2. Kasuta õhtusöögiks väikest taldrikut

Mida väiksem taldrik, seda vähem toitu sellele mahub. Lisaks tundub ports suurem.

3. Osta koorega pähkleid

Sa sööd poole vähem pähkleid, kui pead neid enne koorest välja sikutama.

4. Näri pärast sööki mündimaitselist suhkruta nätsu

Mündi maitse saadab ajule signaali, et aeg on söömine lõpetada.

5. Joo rohkem vett

Vedelikupuudus võib panna su keha arvama, et ta on näljane. Vesi kiirendab ka ainevahetust. Kui sulle meeldivad mineraalveed, vali mullideta vesi. Pärast kohvitamist joo alati peale sama palju vett, sest kohv seob vedelikku ja viib seda organismist välja.

6. Meelita elukaaslane trenni

Uuringute järgi suudavad inimesed tunduvalt paremini eesmärkidest kinni pidada, kui käivad trennis koos armsamaga.

7. Söö toidulaua ääres

Unusta teleri või arvuti ees näksimine. Söö laua ääres ja suuna kogu oma tähelepanu toidule – nii läheb kõhtu vähem, sest aju saab küllastustundesignaali varem kätte.

8. Tee endast aus foto enne salenemist

See foto aitab sul motivatsiooni hoida, kui sihikindlus kõikuma lööb. Pead vaid ette kujutama, milline oled fotol pärast salenemist.

9. Söö iga nädal vähemalt üks avokaado

Selles peitub rohkesti tervislikke rasvaineid, mis aitavad kehal rasva põletada.

10. Vähenda kartulite ja makarontoodete portsjoneid

Portsjon võib olla vaid veidi suurem kui tennisepall.

11. Joo rohelist teed

Antioksüdandirohke roheline tee aitab kõhurasva lagundada.

12. Paku kehale vaheldust

Keha harjub ühesuguste harjutuste ja tavapärase trenniga. Muuda oma treeninguid iga kuu või paari tagant, et lihased saaksid vaheldust.

13. Vali õiged vahepalad

Vahepala ei ole magustoit ega ka soola- ja rasvarohke suupiste. See peaks andma alla 150 kilokalori, seega sobib näiteks õun, väike tops maitsestamata jogurtit, klaas keefirit, peotäis kirsstomateid...

14. Sõbrune hüppenööriga

Kui hüppad iga päev 10 minutit hüppenööriga, kulutad sama palju kaloreid kui 15-minutilise jooksuga.

15. Maiusta tumeda šokolaadiga

Kui tunned magusaisu, vali piimašokolaadi asemel tume maiuspala. Selles on vähem suhkrut ja rohkem antioksüdante kui heledas.

16. Tee köögis suurpuhastus

Viska välja kõik toidukiusatused alates maiustustest ja lõpetades alkoholiga. Mida vähem ahvatlusi, seda kindlamini püsid salenemisrajal.

17. Söö hommikul

Tervislik hommikusöök, näiteks kaerahelbepuder marjadega, on kaalu hoidmise alustala: see paneb ainevahetuse tõhusalt tööle, annab energiat ja hoiab ka näljatunde pikalt eemal. Hommikusöök võiks jääda 400–600 kilokalori piiresse.

18. Jaluta igal võimalusel

Kasuta lifti või eskalaatori asemel treppi (10 minutit trepist ülesronimist kulutab 100 kilokalorit). Koju sõites mine üks-kaks peatust varem maha, poereis tee kondiauruga.

19. Vürtsita toite heldelt

Vürtsikad toiduained, nagu punane pipar, annavad ainevahetusele kiirkäigu. Lisaks sööd vürtsikaid toite aeglasemalt ja seega vähem korraga.

20. Näri aeglaselt

Mida aeglasemalt ja põhjalikumalt toitu närid, seda vähem sa sööd.

Sarnased artiklid