Eesti oma kaherattaline sõber

Ene Läkk
Kõik rattad valmivad käsitööna, mis teeb sõiduriistast omamoodi kunstiteose. | Tootja

Praktiline, dünaamiline, intellektuaalne – see on jalg­rattakultuuri suund praegu, selle järgi valitakse ka rattaid. Ei pea olema poose, tähtis on funktsionaalsus.

Eestis on uueks kasvavaks trendiks saamas transpordirattad, mis on leidnud mujal ilmas ammu laialdast kasutust. Aga meil on nüüd oma tootja KP Cyclery, kel järjekord ukse taga.

Võidukäiku teevad elektrirattad, mis ka Eestis tasa­pisi populaarsust koguvad. Pikkade otsade pendeldajale on see hädavajalik riist. Jõuad sporti tehes tööle, pole higine ega midagi. Eks nii, nagu tuleb juurde rattateid, lisandub ka rattureid.

Rõõmustav on see, et ka rattatöökodasid on kerkinud viimase kümnendi jooksul ohtrasti, mõni neist on saanud tuule tiibadesse ja lennanud laia ilma, nagu näiteks Ampler Bikes ja Stigo, mõnel see alles ees – E-Roll.

Palju tehakse custom-rattaid, mis arvestavad või ­lausa kaasavad tellija tootmisprotsessi, sellised on kargo­ratas Nighthawk, Viks ja Liberator. Fanaatikud tuunivad vanu rattaid ja sätivad uutest pulkadest haruldasi sõiduriistu kokku, aga neid, kes on üles ehitatud Eesti rattabrändi, saab kokku lugeda kümmekond.

Eesti brändid on midagi erilist, pea kõik on alustanud n-ö põlve otsast, andnud tegemisse tüki oma hingest ning tulemuseks on iseloomuga riistapuud, mis on hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning nutikad − see on meie rahvuslik uhkus.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Diivan.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid