Hea survepesuri leidmisel pööra tähelepanu seadme neljale detailile

Taavi Oruväli
Kui tahad kestvat masinat, pööra kindlasti suurt tähelepanu masina komponentidele. | Shutterstock

Korralik survepesur on kõige kiirem, lihtsam ja efektiivsem tööriist kõvade pindade puhastamiseks. Survepesureid on sisuliselt kahte tüüpi: sooja- ja külma vee pesurid. Enamik kõikidest ostetud survepesuritest töötavad külma veega. Millele seadme ostmisel tuleb tähelepanu pöörata?

Pumbapea

Pump on iga survepesuri süda. Valides endale sobivat survepesurit on kerge unustada, et pump ja selle komponendid on vähemalt sama tähtsad, kui mootor. Pumba kestvuse aimamiseks küsi survepesurit ostes, milline on pesuri pumbapea.
Laias laastus toodetakse neid kahte tüüpi: metallist- ja plastikust. Odavamad ja vähemkestvamad variandid on plastikust või alumiiniumist pumbapead, kõrge kvaliteediga ja tööstuslikel masinatel tehakse need aga messingist - viimane on muidugi ka kõige tugevam. Kui tahad kestvat masinat, pööra kindlasti suurt tähelepanu masina komponentidele.


Kõrge surve või suur veehulk?

Vaatamata erinevatele reklaamidele, tootelehtedele ja üldlevinud arvamusele on suures veehulgas (L/h) rohkem puhastusvõimet kui lihtsalt kõrges surves (bar). Kui üks neist on ebamääraselt madal, ei ole pesuril ka suurt puhastusjõudu. ‘
Osad tootjad üritavad müüa survepesurit, näidates oma hinnaklassis keskmisest märksa kõrgemat survet, kuid madalat veehulka. Korralik kodukasutaja pesur pritsib ühes tunnis välja umbes 450 liitrit, profimasin aga ligi 800 liitrit vett. Pea meeles, et kvaliteetpesurid tulevad alati mõistliku veehulga ja surve suhtega.

 

Mootori võimsus
 

Nõrk mootor tähendab nõrka pumpa ja nõrk pump tähendab nõrka survet. Professionaalsel tasandil puhastamiseks võiks bensiinimootori võimsus olla vähemalt 11 hobujõudu või 5 hobujõudu juhul, kui tegemist on elektrimootoriga. Kõrge kvaliteediga kodukasutaja masina võimsus peaks olema bensiinimootori puhul vähemalt 5 hobujõudu, ning elektrimootori puhul 2 hobujõudu.


Voolik
 

Kuna voolik on kasutajate poolt tihtipeale kõige vähem kriitilist pilku saav komponent, siis just selle pealt püüavad enamus tootjaid kokku hoida. Kõrge kvaliteediga voolikud on tehtud kummist ja armeeritud terastraadiga. Ilusalt ja läikiv, termoplastist voolik on märk madalast kvaliteedist ja võib esimese asjana masina juures puruneda ning vahetust tahta.

Sarnased artiklid