Isetegevus vitamiinide võtmisel ei anna häid tulemusi

Kodutohter
Vitamiinide võtmine ei tohi põhineda isetegevusel, vaid selleks peab olema oma kindel meditsiiniline näidustus. | Shutterstock

Organismile pole mingit abi sellest, kui inimene võtab aeg-ajalt ja iseenese tarkusest või sõbranna soovitusel paar vitamiini, mida ta arvab endal vaja olevat ja mida parajasti reklaamitakse. Hea oleks aga oma perearsti või proviisoriga enne asja arutada.

Vitamiinide võtmine ei tohi põhineda isetegevusel, vaid selleks peab olema oma kindel meditsiiniline näidustus, kuna nende manustamisel kehtivad kindlad reeglid. Eraldi normid on lastele, täiskasvanutele, meestele-naistele, tervetele ja haigetele. Ravikuuri pikkused sõltuvad samuti antud preparaadi võtmise näidustusest. Näiteks foolhappe võtmise vajadus liigesehaiguste, krambivastaste ravimite tarvitamisel võib olla mitmeid aastaid. Ägeda viirus- või külmetushaiguse korral piisab, kui võtta C-vitamiini 1–2 kuud.

Vitamiine peaks võtma vähemalt kuupikkuse kuurina ja siis tegema pausi. See, kui pikk kuur täpselt on, sõltub väga konkreetselt inimesest – tema enesetundest. Organism annab ise märku, kas on vaja teha pikem või lühem kuur. Sügisest kevadeni võib teha mitu vitamiinikuuri, kuid kindlasti peaksid nende vahel olema pausid, et ei alustataks septembris ega lõpetataks mais.

Spetsialistide sõnul on eraldi vitamiine naistele, meestele, lastele, õpilastele, eakamatele, füüsiliselt aktiivsematele inimestele ja üleminekueas naistele – tuleb leida igale inimesele kõige sobivam preparaat. Praegu on saada väga palju häid vitamiine. Mõned koosnevad ainult vitamiinidest ja mineraalidest, teistele on lisatud taimseid toimeaineid (nt ženšenn, küüslauk, letsitiin jne) ja aminohappeid.

Allikas: perearst Margit Kõivomägi

 

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid