Kõrvitsaseemnetest ammuta just seda kasulikku mineraali

Mai Maser
Liiga kõrgel temperatuuril röstides kaotavad kõrvitsaseemned oma toiteväärtust. | Shutterstock

Kuidas koorida kõrvitsaseemneid? Mille jaoks nad eriti head on ja kui palju neid päevas süüa tuleks?

Kõrvitsaseemnete koorimiseks puhastage nad ära, võite ka pesta ja köögipaberil kuivatada. Soojendage praeahi 70 kraadini. Asetage seemned ühe kihina ahjuplaadile; soovitatav on panna alla küpsetuspaber. Valage peale umbes üks supilusikatäis oliiviõli ja segage käega hästi läbi. Võib veidi soola peale raputada.

Küpsetage umbes pool tundi. Seemned tõmbuvad kuldpruuniks ja lähevad prõksuga otstest lahti – siis on neid juba kerge avada.

Kõrvitsaseemneid võib ka kõrgemal temperatuuril küpsetada, siis hakkavad aga küllastumata rasvhapped lagunema ja toiteväärtus väheneb.

Seemned küpsevad ühtlasemalt, kui neid alguses umbes 10 minutit keeta nõrgas soolvees, kuivatada ja siis panna praeahju küpsema.

Kõrvitsaseemned on hea magneesiumiallikas, see aga aitab kaasa ainevahetuse toimimisele, on vajalik närvide ja lihaste tööks ning aitab koos kaltsiumiga luid tugevdada. Sageli soovitatakse magneesiumipreparaate võtta juurde jalgade krampide korral.

Segatoitumise korral magneesiumipuudust tekkida ei tohiks.

Vahetevahel võiks kõrvitsaseemneid lisada salatitele või hommikupudrule. Päevane seemnete tarbimise soovitus on 1–2 supilusikatäit (10–20 grammi).

Sarnased artiklid