Mida su isud tähendavad ja mida sa tegelikult selle asemel vajad?

kodus.ee
Isud on petlikud ja kohe ei maksa neile alla anda. Keha võib vajada hoopis midagi muud. | Shutterstock

Kui meid haarab vastupandamatu isu näiteks millegi magusa järele, ei tähenda, et keha seda tegelikult vajab. Astu maiustustest eemale ja anna oma kehale seda, mida ta tõeliselt vajab või millest tal puudus on.

Miks isud üldse tekivad?

Teadlased on tõestanud, et kuigi isud on otseses seoses meie füüsilise seisundiga, sõltub see paljuski ka sinu peast. Isusid seostatakse nende ajuosadega, mis vastutavad sinu mälu ja tunnete üle. Need piirkonnad mängivad olulist rolli siis, kui tunned stressi, ärevust või lihtsalt kurbust.

Kas tunned vahel tohutut soovi süüa šokolaadi või hoopis nosida kartulikrõpse? Kuigi pead neid pelgalt isuks, võivad sellised soovid peita endas hoopis sinu keha vajadust mõne aine järele. Loe edasi ja saa teada, mida võiksid järgmine kord süüa, kui sul millegi järele vastupandamatult isutab. Okei, kui see ei toimi, söö see šokolaad ära!


Kui tahad üle kõige…

Maiustusi

Vajab sinu keha tegelikult…

... kroomi. Kui tunned, et võiksid nüüd ja kohe ära süüa suure kausitäie ükskõik, millist suhkruselt magusat maiust, võib see olla märk sellest, et sinu keha vajab kroomi. See aine aitab hoida veresuhkru tasakaalus.
Seega, kui sinu keha on ülejäänud toidust liiga vähe kroomi saanud, tõstab sinu sees õige pea häält üks suur magusasõber. Parimateks kroomiallikateks on mandlid, pähklid, täisteratooted, viinamarjamahl, liha, pärm, puu- ja köögiviljad ning koorikloomad.


Kui tahad üle kõige…

Kartulikrõpse

Vajab sinu keha tegelikult…

... B5-vitamiini, mille puudus võib viidata ka stressile. Kui oled pinge all, püüab keha sellega võidelda, kuid kui sinu stressitase ei alane, annab ka keha ühel hetkel alla. Sa muutud siis väsinuks ning hakkad üha enam tahtma soolaseid toite.
Mis selle vastu aitaks? Kõige parimad pingega võitlevad toidud, mis sisaldavad ka B5-vitamiini on näiteks brokoli ja lõhe.


Kui tahad üle kõige…

Kohvi

Vajab sinu keha tegelikult…

... rauda. Kui sa ei suuda päeva kuidagi ilma hommikukohvita alustada (ja siis ühe tassikeseta tööle jõudes, lõunapausil…), võid küll arvata, et sa lihtsalt pole hommikuinimene, kuid tegelikkuses võib sinu keha hoopis rauda vajada.
Selle puudus muudab sind uimaseks ja väsinuks, sest siis kannavad punased verelibled kehas aeglasemalt hapnikku laiali. Rauda saad kõige kergemini punasest lihast ja peedist. Nendele on heaks alternatiiviks ka kuivatatud puuviljad ning oad.


Kui tahad üle kõige…

Šokolaadi

Vajab sinu keha tegelikult…

... magneesiumi. Okei, kes suudaks šokolaadile “ei” öelda? Aga teadlased on tõestanud, et suur šokolaadiisu on otseses seoses magneesiumipuudusega. See aine on aga tuntud kui looduslik lõõgastaja – magneesium suudab sind rahustada, kui tunned end närvilisena, samuti leevendab see päevade ajal tekkivaid krampe. Magneesiumi saad näiteks spinatist ja täisteratoodetest.

Oled näljane? Joo enne külmkapi kallale asumist klaasike vett. Kuigi sulle või tunduda, et tahad süüa (ükskõik mida), võib sinu keha hoopis märku anda, et vajab vedelikku.


Kas asi võib olla sinu tujus?

Kui sul tekib tohutu isu mõne kindla toidu järele, võib see viidata ka sinu emotsioonile.

Sa tahad midagi soolast.

Selgitus: viha.

Sa tahad sõõrikut.

Selgitus: depressioon.

Sa tahad pastat või riisi.

Selgitus: üksindus või rahulolematus.

Sa tahad lihtsalt TOITU.

Selgitus: kadedus.           

Põhjused, mis tekivad söömisisud. 

7 toiduainet, mis vabastavad sind magusaisust.

Miks me toitu ahmime, sellest loe siit.  

 

Artikli märksõnad