Miks on kaltsiumi soovitav tarvitada koos magneesiumiga?
Kodutohter
Kaltsiumi omastamiseks vajab organism D-vitamiini. | Shutterstock

Kas kaltsiumi ei tohiks ilma magneesiumita võtta, sest kaltsium ei taha hästi imenduma ning lupjab veresooni? Kas D-vitamiini ja kaltsiumi peab kindlasti koos tarbima? Kuidas nende kolme mineraaliga peaks toimetama? Nõu annab proviisor Liivi Allikas.

Inimese organism pole võimeline ise kaltsiumi tootma. Et säilitada eluks vajalikku kaltsiumi taset, peame seda saama piisavas koguses toidust. Puudu jääva kaltsiumi võtab organism luudest, kaltsiumivaegus aga põhjustab luuhõrenemist.

Kaltsiumi omastamiseks vajab organism D-vitamiini. Kaltsiumi paremaks imendumiseks on soovitatav päevadoos jagada kaheks: maksimaalne ühekordne annus on 500 mg.

Apteegis on saadaval mitmesuguseid kaltsiumipreparaate. Valida on kaltsium koos D-vitamiiniga või ilma. D-vitamiini pole vaja kaltsiumile lisaks võtta, kui tarvitada samal ajal kala- või kalamaksaõli.

Kaltsiumi on tõesti soovitatav kasutada koos magneesiumiga, sest ilma magneesiumi tasakaalustava mõjuta võib kaltsium tekitada veresoonte kokkutõmbumist, vererõhu tõusu ja põhjustada peavalu. Kui arst on määranud sissevõtmiseks kaltsiumi kaks korda päevas, siis on see väga sobiv. Õhtusele kaltsiumi annusele võib lisada magneesiumitableti. Magneesium on  jalakrampide vastu ning soovitatav ongi võtta magneesiumitablett õhtul, sest kõige sagedamini vaevavad jalakrambid inimesi öösiti.

Magneesiumi imendumist soodustab B6-vitamiin. Apteegis on saadaval ka magneesiumi ja B6-vitamiini komplekspreparaadid. Magneesiumi ei ole soovitatav tarvitada koos osa retseptiravimitega – sel juhul tuleks enne nõu pidada arsti või apteekriga.

Kuna magneesium osaleb paljudes organismi reaktsioonides, võib just selle puudus põhjustada ärrituvust, kurnatust, väsimust, kergeid unehäireid, südamekloppimist ja lihasekrampe.

Sarnased artiklid