Miks tasub varuda kuusevõrseid?
Kaja Kurg
Kuusekasvud leevendavad vitamiinipuudust ja tugevdavad immuunsusvõimet. | Shutterstock

Loodus ulatab noorte kuusekasvude näol meile toitu, mille kasvatamiseks ei pea üldse vaeva nägema.

Sel ajal, mil hariliku kuuse võrsed on veel pehmed ja õrnad, tuleb haarata korv ja korjata neid puhtast loodusest (suurest maanteest kaugemal) suisa kilode kaupa, et pikal sügisel ja talvel saaks lisada vitamiine ning muid kasulikke aineid smuutidele, salatile, taimeteele jm.

Pehmetes salatirohelistes okkanupsudes on C-vitamiini üle kahe korra rohkem kui näiteks mustades sõstardes. C-vitamiin ehk askorbiinhape ja sidrunhape annavadki neile hapuka maitse, mõlemad on tugevad antioksüdandid. Kuusekasvus on rikkalikult karotinoide jt bioaktiivseid aineid, palju on mineraalaineid, eriti rauda, kaaliumi ja magneesiumi. Rohkelt on mikroobidevastase toimega parkaineid.

Miks osta talvel poest kasvuhoonesalatit või -spinatit, kui loodus pakub täiesti tasuta hulga väärtuslikumat kraami! Kuusekasvud leevendavad vitamiinipuudust ja tugevdavad immuunsusvõimet.

Parim aeg on neid korjata 3–5 cm pikkusena. Noore võrse maitse on mõnusalt hapukas, vananedes muutub maitse vaiguseks ja mõrkjamaks. Säilitada saab võrseid sügavkülmas või kuivatatult, võib teha siirupit ja köhatinktuuri.

Kuidas teha kuusevõrsesiirupit, sellest loe SIIT.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid