Pudrugurmaanile: gluteenivaba hommikueine inkade kullast

kodus.ee
Kinoa puder marjadega. | Tootja

Tõeliselt proteiinirohkeks hommikueineks vaheta harjumuspärased pudruhelbed kinoa vastu, mis muutub keetes õhuliselt kohevaks ja pähkliseks suutäieks.

Tõelistel pudrugurmaanidel soovitab Baltic Restaurants Estonia AS müügi- ja turundusjuht Tiiu Endrikson unustada hetkeks kõik tavapärased helbed ning panna potti keema hoopis kinoa. 

Lõuna-Ameerika vanim kultuurtaim kinoa ehk inkade kuld on äärmiselt valgurikas ja sisaldab kõiki üheksat asendamatut aminohapet. Samuti aitab kinoa kõrge kuidainete sisaldus ja madal glükeemiline koormus hoida veresuhkrut tasakaalus ning säilitavad täiskõhutunde pikema aja vältel.

Põneva pudru muudab magusaks banaan, suvist särtsakust lisavad hommikusele kõhutäiele marjad ning boonusena valmib see täisväärtuslik eine vähem kui 20 minutiga.

Retsept on vegansõbralik, ega sisalda ka gluteeni.
 

Kinoa puder marjadega

4-le

Koostisosad:

100 g kinoad
600 g vett
250 g mustikaid, vaarikaid, maasikaid
100 g banaani
soola
kaneeli
näpuotsaga vaniljesuhkrut

Valmistamine

Aseta pott koos veega pliidile, maitsesta soolaga, lisa kinoa ja pane keema. Kinoa on valmis, kui seemned on muutunud läbipaistvaks ja idu-spiraalid eralduma hakanud. Selleks kulub umbes 15 minutit.

Valminud pudru maitsestamiseks kasuta soola, kaneeli ja soovi korral vaniljesuhkrut.

Tükelda banaanid ning sega need koos maasikate, vaarikate ja mustikatega kinoa hulka. Kuumuta, kuid ära keeda, sest nii võivad marjad hakata putru värvima ning liigselt kuumutatuna kaovad neis peituvad vitamiinid ja muud kasulikud ained.

Kui banaan ei ole piisavalt magus, võib valminud pudrule enne serveerimist lisada mett või agaavi siirupit. Kaunista puder kookoshelveste, seemnete ja pähklitega ning naudi maitsvalt tervislikku hommikut!

Kinoast saada pikemalt lugeda SIIT.

Artikli märksõnad