Kuidas teha vitamiinimuffineid?

Tiina Tammet
Nädalavanused valmis murumuffinid. | Tiina Tammet

Võrsed, idandid ja oras on tervislik toidulisand, mis sobib lihavõttemuru asemel isegi pühadelauale.

Vajad:

paberist muffinivorme ja küpsetusalust

köögiviljade väetisevaba külvi- ja pikeerimisturvast või -mulda

keemiliselt töötlemata ja idandamiseks sobivaid seemneid.

 

Tee nii:

Pane kahekordsetesse paberist muffinivormidesse poole jagu kasvumulda ning kasta muld korralikult märjaks. Muffinite küpsetusalus aitab niisket paberit vormis hoida.

Külva seemned taime eripära arvestades:

Herneid ja teraviljade seemneid – nisu, speltat, otra jt leota eelnevalt pool ööpäeva vees, siis idanevad need kiiremini. Kata mullapind õhukese seemnekihiga. Herned paiguta tihedalt üksteise kõrvale.

Kress-salati ja allikkressi seemneid mullaga ei kaeta, sest need vajavad idanemiseks valgust.

Rukola ehk põld-võõrkapsa seemned kata õhukese mullakihiga.

Kata paariks esimeseks päevaks külv toidukilega, et hoida niiskust, ning aseta alus toasooja kohta.

Tõusmete ilmudes eemalda kile ning paiguta taimelapsed valguse kätte.

Vitamiine saad noppida juba nädal pärast külvamist. Odra- või nisuorast saad kääridega pidevalt pügada ning maitsvaid hommikuvõileibu teha.

Jälgi, et taimed pisikestes vormides kuiva ei kannataks.

Võrseid saad kasutada paari nädala vältel, hiljem jääb kasvuruum juurtele kitsaks.

 

Nii võid kasvatada:

rukolat
liivsinepit
koriandrit
kress-salatit
allikkressi
lambasalatit
läänekollakat
suhkruherneid
nisu
otra
speltat
kaera
jt kiiresti tärkavaid söögitaimi

Sobib ka lemmikloomadele ja -lindudele!

Sarnased artiklid