Salene terviseks. Nädalaga kaks kilo!

Maria Torm
Shutterstock

Soovid tähtsündmuseks paarist kilost lahti saada. Kas on olemas rasvapõletusprogrammi, mis viib kehakaalust seitsme päevaga kaks kilo ilma nälgimise, kahtlaste preparaatide või tervete toidugruppide menüüst eemaldamiseta? See on võimalik, kui kombineerid need väikesed ohverdused järgmiste kavalate nippidega.

 

Kohandada söömine ja trenn oma elustiili järgi. Selleks vali vähemalt neli toitumis- ja trenninippi ning sobita need järgneva seitsme päeva jooksul oma päevaplaani. Loomulikult võid neid ka rohkem valida: mida rohkem nippe, seda rohkem kaalu kaotad. Kui oled järjekindel, tunned end järgmisel nädalal samal ajal märksa kergemana.

 

Joo põhiliselt vett
 

Vesi on kõhnumisjook number üks: kaloreid ega süsivesikuid selles ei leidu, naatriumi on ülivähe või üldse mitte.

Ühes klaasis spordi- või energiajoogis, mahlas ja lahjas õlles on kõigis umbes 100 kilokalorit. Samas ei täida ükski neist sajast joogikalorist kõhtu nii nagu sada toidust saadud kalorit – seega on need üsna mõttetud. Teistes jookides võib olla jälle liiga palju naatriumi ja süsivesikuid, mis panevad organismi vett talletama.

Vee joomine aitab aga liigse vedeliku organismist välja uhada ning kiirendab ainevahetust.

Vahelduse mõttes võid klaasi lisada piparmündilehti ja sidrunit.

 

Unusta valged teraviljatooted
 

Kõikide valgete teraviljatoodete – sai, riis, spagetid – menüüst eemaldamine teeb sind automaatselt saledamaks. Need toidud sisaldavad lihtsaid süsivesikuid, mis panevad sul kõhu paisuma. Pealegi seeduvad lihtsad süsivesikud väga kiiresti ja seega oled üsna pea jälle näljane.

Seega asenda valged teraviljatooted tervislikumate täisteratoodetega, mis lagunevad organismis kauem. Kuna ka need võivad puhitust tekitada, võta oma programmi kestel ette hoopis köögiviljad, näiteks kanavõileiva asemel söö kanasalatit. Köögiviljades sisalduvad süsivesikud seeduvad aeglasemalt ja seega on su kõht kauem täis. Pealegi koosnevad need suures osas veest, mis omakorda aitab kehast liigset vedelikku välja viia.

 

Tee vastupidavustrenni
 

Mis tahes sport, mis su pulssi kiirendab, põletab kaloreid. Veel rohkem kaloreid põletad aga siis, kui valid kardiotreeningu, mis hõlmab samal ajal mitut lihasegruppi. Sellised on näiteks spinning ja aeroobika. Need põletavad poole tunni jooksul kuni 300 kcal ning annavad kätele, jalgadele ja kerele kohest toonust, nii et paistad saledam ja trimmis.

Veelgi rohkem kaloreid põletad siis, kui sobitad oma spordiprogrammi intervalltreeningu, mis seisneb kiire ja intensiivse tegevuse vaheldumises rahulikumate liigutustega.

 

Joo tund enne treeningut kohvi
 

See on ainuke erand vee joomise reeglile. Samamoodi nagu hommikune tass kohvi teeb sind töö juures erksamaks, annab see must kuld (rasvavaba piimaga koos 11 kcal, ilma 5 kcal) sulle treeninguks energiat. Põletad rohkem kaloreid, märkamata, et sunnid ennast enamaks.

 

Seksi mõnuga ja sageli
 

Mida aktiivsem seksides oled, seda rohkem kaloreid kulutad – poole tunniga kuni 144 kcal. Seks pumpab ka endorfiinitaseme üles ja nii on sul vähem isusid paksuks tegevate toitude järele.

 

Tee üle päeva harjutusi
 

Kätekõverdused ja väljaasted aitavad sul lihaseid voolida. Tee mõlemat harjutust üle päeva kolm raksu 12 korda järjest. Kätekõverdused tulevad kasuks ülakehale, väljaasted treenivad tagumikku, puusi ja reisi.

Pea silmas, et kätekõverduste tegemise ajal oleksid jalad ja selg ühel joonel – see aitab sul lihaseid kiiremini toonusesse saada. Kui sirge kehaga ei suuda, toeta põlved maha.

Väljaastetele lisab koormust see, kui hoiad mõlemas käes raskusi.

 

Maga pool tundi kauem
 

Ükskõik, kas sa tavaliselt magad viis või kaheksa tundi, maga nüüd 30 minutit rohkem. See värskendab sind nii, et teed õigemaid toiduotsuseid (ei mingeid energianäljas pugitud magusaportsjoneid!) ega jäta uimase oleku tõttu jõusaali minemata. Korralik uni on ka ainevahetuse ergutaja ning lihaste taastumise seisukohast ülitähtis.

 

Ohverda üks söök
 

Eemalda oma menüüst üks kiusatus. Olgu selleks siis friikartulid lõuna ajal või magustoit pärast õhtusööki. Sellega sööd päevas mõnisada kilokalorit vähem, mis tähendab ka vähem võimalikke rasvavoldikesi. Su keha isegi ei märka rämpstoidu puudumist.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid