Esimene ja kõige olulisem nõuanne – ära kasuta jõudu! Ei lingi kangutamiseks ega ukse tirimiseks. See lõppeb halvasti.
Kasuta parem järgmisi nippe.
* Kui külmunud pole mitte tihend, vaid jää on tekkinud ukse ja auto vahelisse vahesse, siis proovi ust servast hoopis sissepoole lükata, et jää praguneks. Aga mõõduka jõuga, et uksele mitte mõlki teha. Ettevaatlikult võid ka jääkaabitsaga koputada, aga pane tähele, et vastu autot ei lööks.
* Vala külmunud alale toasooja vett. Kindlasti mitte kuuma! Pigem olgu külmem, sest liiga kuum vesi võib akna katki teha. Kui uks on lahti saadud, kuivata ilusti tihendid ära ja lisa silikooni.
* Kasuta jääeemalduspreid. Üks pudel võiks alati tagavaraks olla. Linnatingimustes on tõenäoliselt odavam minna kasvõi taksoga lähimasse tanklasse seda tooma, kui hiljem murdunud ukselinki vahetada.
* Kasutada võib ka fööni, aga kehtib sama reegel, mis vee puhul. Pigem lase puhuda kaugemalt ja liiguta fööni edasi tagasi, kui et täie jõuga ühte punkti sulatad. Kiire temperatuuri muutus võib midagi katki teha.
* Kui autol on peal eelsoojendus, siis tuleks võtta see lisa 10 minutit ja lasta autol soojaks minna ning uksel ise lahti sulada. Metall juhib piisavalt hästi sooja, et salongis tekkinud plusskraadid jõuaks jääni.
* Kui õnnestub avada mõni muu uks peale juhiukse, siis siseneda sealtkaudu, auto käivitada ja oodata kuniks temperatuur on piisavalt soe, et uks avaneks.
* Kui aega ei ole, siis võib proovida juhiust avada seestpoolt õrnalt koputades. Sellisel puhul võib kahjustada saada küll tihend, aga vähemalt jääb link terveks.
Allikas: Autoekspert