Kuidas trennilubadustest kinni pidada?
Siiri Lelumees
Kodutohter
trenn
Treeningu puhul on kõige tähtsam on olla järjepidev. | Freeimages.com

Aasta alguse lubadused hakkavad juba ununema. Kui aga üks sinu lubadustest oli alustada uuesti trennis käimisega, tasub seda kohe täitma hakata. Ära oota homset – tee plaan ja asu viivitamata asja kallale!

Lubadus homme trenniga pihta hakata võib tervisliku eluviisi juurutamise kava kaugesse tulevikku nihutada, sest selline kinnitus võib jäädagi sinu igahommikuseks mantraks. Seega tasub uskuda vanarahvast, ja kui vähegi võimalik, teha algust hoopis täna, mitte lükata seda homse varna. Ka treener Maris Rõngelep kinnitab, et alustada tuleks kohe: "Mitte homme, järgmisel nädalal ega uuel aastal. Algaja jaoks on trennis käimise raskeim osa kindlasti diivanist välisukseni. Kõige tähtsam on olla järjepidev. Et mingist tegevusest kujuneks harjumus, on tarvis seda tegevust läbi teha 21 korda. Ja pärast paari korda oskad juba leida lõppenud trennist seda kaifi, mis sind valdab riietusruumis tosse jalast võttes."

Sea eesmärk ja tee plaan

Esmalt võiksid mõtiskleda selle üle, mis on trennis käimise eesmärk. Kas soovid veidi vastupidavust arendada? Kaalust alla võtta? Lihtsalt tervislikumat eluviisi? Edasi peaksid juba otsustama, kus sa oma soovitud eesmärke täitma hakkad. Kui tahad tervislikumalt elama hakata, võiksid valida näiteks kepikõnni või mõõdukas tempos jalutamise. Pool tundi heas tempos kõndi värskes õhus ei maksa midagi. Kasulik oleks leida endale partner, kellega koos iga päev kindlal ajal kõndima minna – nii saate teineteist utsitada, kui laiskushoog peale tuleb.

Kui eesmärk on kasvatada vastupidavust ja anda lihastele toonust, võiksid mõelda spordiklubi peale. Tänapäeval on paljudes paikades moodsate vahendite ning mitmekesiste treeningutega spordiklubid ja -keskused, kus igaüks leiab endale midagi meelepärast. Lisaks on seal abivalmid treenerid, kellelt nõu saab küsida. Kui sul on lisaks keha toonuse tõstmisele eesmärk kaotada mõni liigne kilo, peaksid üle vaatama ka toidusedeli. Kui panustad ainult trennile ja oma toitumisharjumustes muudatusi ei tee, siis sa tõenäoliselt alla ei võta. Samal ajal ei tohi sportlikku keha ka näljutada, sest see, kuidas inimene oma keha energiaga varustab, avaldab otsest mõju tema treeningutele ja nendest taastumisele. Range dieet ja tugev trenn kokku ei sobi. Kui vaja, tee väljaminek ning telli individuaalne toitumis- ja treeningukava.