Liikumine on parim vitamiin
Siiri Lelumees
On väga oluline saada iga päev ikkagi uksest välja. | Shutterstock

Füsioterapeut Katre Lust-Mardna sõnul peaks liikumisse suhtuma kui preemiasse. Iga samm loeb ja toob meid lähemale paremale tervisele.

Füsioteraapia kliiniku füsioterapeut Katre Lust-Mardna leiab, et ideaalset istumisasendit ei ole olemas: "Parim asend on pidevalt muutuv asend." Seega niheleda tohib ja seda peakski tegema. "Igasugune nihelemine ja liigutamine tuleb ka istudes väga kasuks. Proovi istudes asendit pidevalt muuta: vii keharaskus ettepoole, nõjatu tahapoole, tõsta kordamööda sääri, tõsta jalgu kastikesele või paberikorvile."
Iga samm loeb: iga kord kui tõused töölaua tagant või teleri eest püsti, mõjub see hästi sinu lihastele ja ergutab vereringet.

 

Nelja seina vahelt välja
 

Eriti talvel ja viletsate ilmadega kipuvad just vanemad inimesed liiga palju aega toas veetma ja võivad suurema osa päevast istuda üsna liikumatult televiisori ees.
"Arvan, et iga tunni aja sees peaks olema vähemalt viis minutit liigutamist, kuigi ametlikult soovitatakse, et iga 20 minuti tagant peaks korraks püsti tõusma ja end liigutama," räägib Katre Lust-Mardna. "Tegelikult saab ka tugitoolis väga palju harjutusi teha: reielihaseid tugevdada, vaagnat liigutada. Näiteks liigutada vaheldumisi kandu ja varbaid enda poole, tõsta sirge jalg ette ja tõmmata varbaid enda poole, teha õlaringe." Loomulikult sobib selline harjutus nii kodustele eakatele kui ka noorematele kontoritöötajatele.

Kuidas aga vanemad inimesed saaksid kõige paremini oma keha toetada?

"On väga oluline saada iga päev ikkagi uksest välja.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Kodutohter.

Artikli märksõnad